True Story Company

Dirkjan Hupkes

 

Wil je tijdens een crisis een geloofwaardig verhaal hebben voor je medewerkers, klanten en leveranciers?
Wil je niet om woorden verlegen zitten als de omstandigheden razendsnel veranderen?
Of wil je je geen zorgen maken over of jouw verhaal wel goed overkomt tijdens een crisis situatie?
Dan moet je hieronder even verder lezen.
Communiceren tijdens een crisis is een van de allermoeilijkste dingen die er is. Dat zien we nu tijdens de crisis rondom het Coronavirus. 
Er gebeurt namelijk zo veel en gebeurtenissen volgen elkaar zo snel op dat je eigenlijk geen tijd hebt om goed na te denken. En net als je iets hebt bedacht, zijn er weer nieuwe ontwikkelingen en loop je achter de feiten aan.
Tegelijkertijd wil je wel dat jouw verhaal naar buiten komt. Sterker, je wilt dat jouw verhaal geloofwaardig is en dat je adviezen of instructies worden opgevolgd. Zowel door klanten als door medewerkers.
Na 20 jaar risico en reputatie management te hebben gedaan weet ik twee dingen zeker: een crisis overkomt je en een crisis komt je nooit uit. Daarom kun je alleen je verhaal over de bühne krijgen als je van tevoren hebt nagedacht over wat je gaat zeggen.
Ik help ondernemers om alle stress van een crisis voor te zijn, door op een rustiger tijdstip met ze te gaan praten over hun verhaal tijdens de crisis. Daardoor kunnen ze vooraf bewuste keuzes maken en desnoods vooraf testen of die keuzes ook werken.
Dat levert ze rust in hun hoofd op als er een crisis uitbreekt. En het levert ze de ruimte op om te kijken of er misschien mogelijkheden zijn om te profiteren van de omstandigheden (en dat bedoel ik positief). Want ze weten dat hun verhaal geloofwaardig is.
Wil je weten hoe ik je daarbij kan helpen? Het is een kleine stap om hieronder mijn website te bezoeken.